Onze inzet

Samen met Pekelders
Dingen voor elkaar krijgen kan alleen maar met elkaar. Want ieder voor zich bracht ons nergens. Samen sterk is ons alternatief. SP’ers zullen dus altijd samen met mensen de strijd aan gaan voor mooie buurten en goede voorzieningen. Daarom sluiten we ons niet op in het gemeentehuis en in vergaderkamers. We gaan naar buurten toe om rechtstreeks te horen wat er speelt en hoe we samen dingen kunnen verbeteren. De SP is altijd in de buurt.

Wies mit Pekel
Als enige politieke partij in Pekela zijn wij constant en consequent tegen de opheffing van onze gemeente door een herindeling. Deze plannen zijn ondemocratisch, duur en zielloos. Gekonkel en gedraai is niet aan ons besteed. Pekel kan nog jaren vooruit. Daar zijn we van overtuigd. Dat is onze inzet.

Pekels Goud
Met de Pekelder mentaliteit van niet miepen maar mouwen opstropen komen we verder. We laten ons niet meer klein krijgen door vernielzucht uit Den Haag en bemoeizucht uit Hilversum. Wij maken vol ziel en hartstocht ons eigen verhaal. Wij bedenken zelf hoe het hart van onze dorpen eruit komt te zien. Wij organiseren zelf ontmoetingen via sport, kerk, scouting, koor en festival. Als een woningcorporatie onze huizen wil slopen dan bellen we aan bij de buren en vormen we een onverwoestbaar bastion. Zo winnen wij tegen machtsmisbruikers. Zo kweken wij zelfvertrouwen.

Een diepe buiging
Na zestig jaar van achtereenvolgens verguizen, vergeten en verstoppen is sinds dit jaar een permanent gedenkteken aan de dappere mannen en vrouwen van het communistisch verzet in Pekela. De SP steunde het initiatief tot deze tastbare plek in de openbare ruimte. Na jarenlange wensen van nabestaanden, volksvertegenwoordigers en betrokken organisaties kwam er een gedenkplek in het hart van Pekela.

Hart voor zorg
Goede zorg moet kleinschalig en in de buurt. Goede initiatieven steunen we. De werkers in de zorg en mantelzorgers zijn de ware helden in de samenleving. Zij verdienen alle waardering. In woord én daad!

Pekela werkt
Zonder zekerheid en vast inkomen wordt het leven vooral overleven. Voor mensen die door omstandigheden niet kunnen werken hebben we fatsoenlijke steun. We doen er alles aan om meer werk naar Pekela te krijgen. De verzelhennepindustrie staat op de drempel van een volgende doorbaak. Die kans laten we niet lopen!

Een Pekelder vuist tegen Haagse vernielzucht
Het nieuwe rechtste kabinet betekent slecht nieuws voor Groningen en Pekela. Het tast onze zekerheid en zeggenschap aan. Dat pikken we niet. Het verzet tegen Rutte en zijn vrienden begint hier en nu.

Met velen. Voor elkaar.
De SP is een club van een miljoen stemmers, tienduizenden leden en duizenden actievelingen. Een strijdbare beweging voor verandering en vooruitgang. We zijn een partij met pit en lef. Maar ook een gezellige club met humor en teamgeest. De SP is de actiefste partij van Pekela waar voor iedereen en ieders talent een plek is.  Lid worden is de beste beslissing die je vandaag kunt maken.  Wees welkom!