Armoedebestrijding

7 november 2016

In de aanval tegen armoede

Onder de opeenvolgende kabinetten is de tweedeling in Nederland enorm toegenomen. Meer dan 420.000 kinderen groeien op in armoede. Bijna anderhalf miljoen Nederlanders hebben te weinig inkomen om een goede woning te betalen en om gezond voedsel en kleding te kopen.  Daarom lanceert de SP een ‘Masterplan armoede en schulden’.

13 juni 2015

Pekelders krassen tegen ongelijkheid

Bij de speciale kraskraam op de Schutsemarkt in Nieuwe Pekela kwamen mensen in actie tegen ongelijkheid en voor een miljonairsbelasting. Ze sloten zich daarmee aan bij de campagne 'Er is genoeg voor iedereen' van de SP.

7 maart 2014

TROTS OP PEKELA

In Pekela draait al  acht jaar een links college aan de knoppen.   Dat smaakt naar minstens nóg vier jaar links bestuur, vindt de SP in die Groningse gemeente.   De ‘Wies mit Pekel’-toer maakte onlangs duidelijk waarom.

24 februari 2014

‘Wies mit Pekel’- toer voor herhaling vatbaar

De SP-rondleiding door Pekela is door deelnemers met veel enthousiasme ontvangen. De achttien mensen die meegingen zagen de mooiste plekjes van de gemeente. De toer stond in het teken van cultuur, sport, vrijwilligerswerk en armoedebestrijding.

‘Kabinetsplannen leiden tot armoede en uitsluiting’

SP- wethouder Hennie Hemmes reageert in Nieuwsuur op de bijstandsplannen van VVD en PvdA. Hij vindt dat de plannen leiden tot nog meer armoede en uitsluiting van mensen. ‘In Pekela zullen we mensen zonder werk blijven steunen, linksom of rechtsom’

Pim Siegers te gast bij Radio Westerwolde

Lijsttrekker Pim Siegers was te gast bij Westerwolde Actueel om te praten over de aankomende verkiezingen, armoedebeleid en de dreigende herindeling. Luister het hier terug vanaf 20 minuten 50

Pekela hanteert kindgericht armoedebeleid

De Kinderombudsman heeft armoede in Nederland opnieuw op de kaart gezet. Een op de negen kinderen, dat zijn er 377.000, leeft volgens zijn onderzoek onder de armoedegrens. Wethouder Hennie Hemmes reageert op SBS6 wat de gemeente Pekela doet tegen kinderarmoede.

25 juni 2013

Ombudsman geeft compliment aan Pekela

Kinderombudsman Marc Dullaert stelt de gemeente Pekela als voorbeeld als het gaat om aanpakken van armoede onder kinderen. Gemeenten moeten volgens hem meer aandacht hebben voor kinderen, die opgroeien in armoede. Hij komt tot de conclusie dat 1 op de 9 kinderen in die situatie zitten.