‘Wies mit Pekel’- toer voor herhaling vatbaar

24 februari 2014

‘Wies mit Pekel’- toer voor herhaling vatbaar

De SP-rondleiding door Pekela is door deelnemers met veel enthousiasme ontvangen. De achttien mensen die meegingen zagen de mooiste plekjes van de gemeente. De toer stond in het teken van cultuur, sport, vrijwilligerswerk en armoedebestrijding.

Gidsen Hennie Hemmes (wethouder), Sadet Karabulut (Tweede Kamerlid) en Pim Siegers (lijsttrekker) vertelden aan de hand van acht jaar SP in het gemeentebestuur de prestaties en plannen van de partij. In buurthuis De Riggel was er een discussie over armoedebestrijding en deden deelnemers een ‘Wies mit Pekel’- quiz.

Bij activeringscentrum Over de Brug in Oude Pekela werden de nieuwe wetten rondom werk en inkomen besproken. Grote zorgen zijn er over de gevolgen voor Oost- Groningen en Pekela in het bijzonder.  De Bewonersorganisatie Pekela liet de gasten trots de nieuwe richting van het Hugo de Grootpark zien.

De toer trok verder langs het nieuwe ontmoetingscentrum van Pekela. Deelnemers kregen een uniek kijkje achter de schermen van het gebouw,dat officieel op 15 maart geopend wordt. Tot slot werd de tentoonstelling  ‘Boer & Beat: in het Oude Pekela van de jaren zeventig!’, bezocht over de jeugdcultuur in Pekela.