Hulpdienst

2 april 2012

SP start meldpunt gezinsbijstand

De gemeenteraadsfractie van SP Pekela roept inwoners en organisaties in Pekela op te melden welke negatieve gevolgen zij ervaren door de invoering van de gezinsbijstand. Door deze regeling is een bijstandsuitkering niet meer het recht van een individu, maar wordt gekeken naar het inkomen van het hele gezin. Om de gevolgen van de gezinsbijstand in kaart te brengen opent de SP het meldpunt gezinsbijstand.

3 november 2011

‘Armoede is weer zichtbaar'

De SP fractie heeft de algemene beschouwingen in de gemeenteraad van Pekela aangegrepen om een aantal Pekelders een gezicht te geven. Zij zijn het die eerste klappen van het rechtse kabinetsbeleid opvangen. Lees hieronder de bijdrage van de SP fractie.

1 mei 2011

SP onderzoekt Pekelder huurwoningen

De SP start een groot onderzoek naar de staat van huurhuizen in de gemeente Pekela en de tevredenheid van bewoners over hun woning. Leden van de partij gaan de komende maanden deur aan deur om een enquête af te nemen. De resultaten hiervan zullen op een openbare avond gepresenteerd worden.

15 augustus 2007

SP Pekela start hulpdienst in administratie

Uit het Dagblad van het Noorden door: Rene Beishuizen

12 augustus 2007

SP start hulpdienst in Pekela

PEKELA - De SP in Pekela heeft een hulp -en informatiedienst in het leven geroepen. Bij deze hulpdienst kunnen alle Pekelders terecht met vragen en klachten. Raadslid Gea Prummel is de drijvende kracht achter de lokale hulpdienst.