SP onderzoekt Pekelder huurwoningen

1 mei 2011

SP onderzoekt Pekelder huurwoningen

De SP start een groot onderzoek naar de staat van huurhuizen in de gemeente Pekela en de tevredenheid van bewoners over hun woning. Leden van de partij gaan de komende maanden deur aan deur om een enquête af te nemen. De resultaten hiervan zullen op een openbare avond gepresenteerd worden.

‘Iedereen heeft recht op een fatsoenlijke woning. Ook mensen in een huurwoning mogen niet blootgesteld worden aan gezondheidsrisico’s als slechte isolatie, tochtige ruimtes en vochtproblematiek’’, stelt afdelingsvoorzitter Arthur Vroomans. ‘Via onze raadsfractie en de hulpdienst bereiken ons regelmatig diverse klachten, we willen nu eens goed in kaart brengen hoe groot de problemen zijn’, aldus Vroomans

Later dit jaar zal de SP de resultaten presenteren. Politici, vertegenwoordigers van woningbouwcorporatie Acantus, en andere betrokkenen zullen dan de resultaten krijgen om mee aan de slag te gaan. Tijdens deze avond zal ook een SP Tweede Kamerlid aanwezig zijn.

De enquête is ook online in te vullen. Voor vragen kunnen mensen terecht bij Arthur Vroomans van de SP Pekela. 06-21643573 of pekela@sp.nl

doe mee