Milieu

22 november 2017

‘Meer zeggenschap en creativiteit voor Pekelder buurten’

Wonen in Pekela zal een belangrijk thema worden bij de aankomende raadsverkiezingen. Dat bleek uit het raadsdebat over de afspraken tussen gemeente, huurders en woningbouwcorporatie Acantus over huren. De SP fractie pleitte daar voor meer zeggenschap van huurders en woningzoekenden, echte verduurzaming en renovatie boven sloop.

14 juli 2016

Solidariteit in afvalbeleid

Foto: Gemeente Pekela / Pekela.nl

Het nieuwe afvalbeleid van de gemeente Pekela is vastgesteld door de gemeenteraad. Dat ging niet zonder slag of stoot. De SP heeft sinds de presentatie in het voorjaar een aantal zaken naar de prullenbak verwezen en anderen weten aan te scherpen.

3 september 2014

Fractie zomers buiten

Vandaag was de SP-raadsfractie op werkbezoek bij camping ZomersBuiten in Oude Pekela. Het bezoek stond in het teken van toerisme, duurzaamheid en ondernemerschap in Pekela. Zowel de beheerders van de camping als de fractieleden spraken van een leuk en inspirerend bezoek.

18 december 2013

Geen megastallen in Pekela

Binnen de gemeentegrenzen zijn intensieve veehouderijen groter dan 2 hectare niet welkom. Dat heeft de gemeenteraad besloten. De SP is blij met de brede steun voor het initiatief om grotere stallen onmogelijk te maken.