30 oktober 2018

Van schimmelkampioen naar trotse volkshuisvester

Foto: Henk Drenth

Woningbouwcorporatie Acantus heeft de twijfelachtige eer deze week genomineerd te zijn voor de Schimmelschandpaal 2018. Uit onderzoek van de SP en vele meldingen van huurders blijkt Acantus veel huizen met schimmel te verhuren en de bereidwilligheid om daar tegen op te treden is laag. Het is triest dat via deze harde nominatie huurders hun stem moeten verheffen. Mijn oproep: laat dit huurdersoffensief een keerpunt aankondigen.

5 juli 2017

Vastberaden voor Pekela

‘Gij moet uw eigen verlos­ser zijn, en dat kunt ge slechts door vereeniging. Daarom vereenigt u! Dan zult gij een macht worden, waartegen anderen niet opkunnen, en dan zult gij krijgen: brood, recht, geluk en vrijheid voor allen!’

25 september 2016

Geen overwinning

De gemeente Pekela heeft besloten om het inwonersaantal van het asielzoekerscentrum de rest van dit jaar meer dan te halveren. Een loodzware maar begrijpelijke beslissing na een periode vol onrust en overlast op en rondom het centrum. Een besluit dat zorgt voor een koel hoofd, een pijnlijk hart en een knoop in de maag. Het is verwarrend. Het lucht op. Maar ook totaal weer niet.