SP Motie

18 september 2006

SP Motie

De SP motie over de verantwoordelijkheid van de rijksoverheid om mensen te ondersteunen die niet meer in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien is door de gemeenteraad van Pekela aangenomen. Kritiek vanuit de VVD en het CDA waren niet onverwacht. ‘Het blijft wat ons betreft heel laf dat deze fracties op het gebied van de WMO, asielbeleid en nu dus ook het minimabeleid zich achter de moederpartij scharen. Juist omdat zij in deze gemeente de klappen die dit beleid maakt van dichtbij zien.’ Aldus raadslid Pim Siegers. Lees de motie hieronder.

MOTIE
Raadsvergadering van 5 september 2006.

Aan de Raad

Naar aanleiding van aldaar raadsbreed geaccepteerde moties te Stadskanaal en Schagen.

Onderwerp:
Verantwoordelijkheid van de rijksoverheid om mensen te ondersteunen die niet meer in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

De raad van de gemeente Pekela in vergadering bijeen op 5 september 2006

Constaterend dat de financiële situatie van een groot aantal gezinnen in Pekela en de rest van Nederland zo zorgelijk is, dat zij afhankelijk zijn geworden van een Voedselbank,
Van oordeel dat het in de huidige tijd onacceptabel is dat mensen niet meer in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien en initiatieven zoals Voedselbanken noodzakelijk zijn geworden,

Is van mening dat de rijksoverheid hierin mede haar verantwoordelijkheid moet nemen en moet komen met extra maatregelen om deze mensen te ondersteunen.

Verzoekt het college deze motie te zenden aan Kabinet en Eerste en Tweede Kamer,
en gaat over tot de orde van de dag.