Noorderkolonie weer in het donker

16 januari 2007

Noorderkolonie weer in het donker

23 mei 2006 heeft de SP fractie aandacht gevraagd voor het regelmatig uitvallen van de straatverlichting in bepaalde gebieden van Boven Pekela en de communicatie tussen inwoners en de gemeente d.m.v. het 0900 nummer.

Wederom hebben zich problemen voorgedaan met de straatverlichting aan de Noorderkolonie in Boven Pekela. De bewoners van dit prachtige stukje Pekela hebben in het nieuwe jaar alweer een aantal dagen zonder een belangrijke basisvoorziening gezeten.

Begin vorig jaar heeft de afdeling zaklampjes uitgedeeld aan de Noorderkolonie die tot de verontwaardiging van inwoners weer opgezocht konden worden.

De SP fractie is van mening dat zorgen voor goede en voldoende straatverlichting primair een taak hoort te zijn van de gemeente. ‘Het zou de gemeente sieren dat de inwoners van de Noorderkolonie ,n.a.v. de vele problemen met straatverlichting, nu eens duidelijk voorgelicht worden over de problemen met de openbare verlichting in hun woonomgeving’ aldus raadslid Pim Siegers.

De fractie stelt dinsdag 23 januari vragen aan het college in het vragenuur.