SP Pekela in actie: 'Essent verkopen? Ze zijn nuts!'

29 januari 2009

SP Pekela in actie: 'Essent verkopen? Ze zijn nuts!'

Nuts!
Onder de titel 'Essent verkopen? Ze zijn nuts!' voert de SP een campagne, om de voorgenomen verkoop van Essent aan het Duitse RWE tegen te gaan. De SP in Pekela zal de komende weken binnen en buiten de gemeenteraad actie voeren tegen de verkoop.

PimNuts
‘Energie is een basisvoorziening, net als drinkwater en riolering. Zoiets belangrijks moeten we niet aan de vrije markt overlaten’, aldus SP raadslid Pim Siegers. ‘Volgens ons wordt Essent verkwanseld, Ze zijn nuts!’, vindt Siegers.

De SP gaat de straat op om handtekeningen op te halen van Pekelders. Ook roept de partij sympathisanten op om een poster voor de ramen te hangen. Bij de actie zullen SP- Tweede Kamerleden, Statenleden en de drie Pekelder raadsleden meehelpen. Zijn zullen nutsen uitdelen aan voorbijgangers en vragen om steun.Nuts

Daarnaast vraagt de gemeenteraadsfractie het college van Pekela en andere partijen om net als de SP tegen de verkoop te stemmen. ‘Pekela heeft maar een klein aandeel in Essent, maar het zal Pekela sieren om een duidelijk signaal af te geven, we rekenen op steun’ aldus Siegers.