PEKELA WIL MINDER BRUSSEL

22 februari 2009

PEKELA WIL MINDER BRUSSEL

De partijraad van de SP heeft gisteren in Amersfoort de verkiezingscampagne voor de Europese verkiezingen afgetrapt. Het verkiezingsprogramma ‘’Een beter Europa begint in Nederland’’ en de lijst met kandidaten werden vastgesteld. De 53-jarige Dennis de Jong uit Rotterdam werd gekozen tot lijsttrekker voor de Europese verkiezingen die op 4 juni plaatsvinden. De afdeling Pekela zal de komende maanden campagne voeren voor een socialer en democratischer Europa.

Minder BrusselBijna 82% van de Pekelders zei in 2005 NEE tegen de Europese grondwet. ‘’Een duidelijk signaal dat Pekela minder bemoeizucht uit Europa wilde’’, zegt afdelingsvoorzitter Pim Siegers. ‘’Dat na de grote schrik van de voorstanders van de grondwet er nauwelijks geluisterd werd naar de reden van dit Nee is een klap in het gezicht geweest, Wij hopen dat die Pekelders nu duidelijk laten horen dat er wat hen betreft niet zoveel veranderd is en dat kan met een stem op de SP’’, vindt Siegers.

Zelfs in de gemeenteraad van Pekela wordt vaak over Europa en de bijbehorende regeldruk gesproken. Zo stemde Groenlinks vorig jaar tegen de uitbesteding van de groenvoorziening aan sociaal werkvoorzieningschap Synergon omdat ze bang waren voor een boete omdat het niet Europees aanbesteed werd. ‘’Absurd natuurlijk, maar wel een voorbeeld van hoe het niet moet. Daarom een beetje mínder Brussel, en wat meer eigen baas over de dingen die voor ons belangrijk zijn", aldus de SP.

De SP zal tot juni Pekela informeren over onze standpunten voor Europa met folders, buurten in de buurt en openbare avonden.

/nieuws/2007/02/hoe-sociaal-is-groen-links-nog-in-pekela