Pekelders vinden uitverkoop Essent NUTS!

28 februari 2009

Pekelders vinden uitverkoop Essent NUTS!

De SP heeft zaterdag in Oude Pekela handtekeningen opgehaald in het kader van de actie ‘Essent verkopen? Ze zijn NUTS!’ Met die actie wil de SP de verkoop van Essent aan het Duitse RWE voorkomen.
NUTS

’Van de 10 mensen die we aanspreken zet minimaal 9 een handtekening, deze mensen maken zicht terecht zorgen’’, zegt SP- fractievoorzitter Mans Siegers. ‘’Het is belachelijk dat de mening van politici zo haaks staat op deze mening’’, vindt Siegers.
NUTS

De pekelders zijn heel duidelijk, de SP hoopt dat de gemeenteraad het met hen eens is. In april beslist de gemeenteraad van Pekela of het eens is met de verkoop van de aandelen. Overal in het land voert de SP actie tegen de uitverkoop van grote energiemaatschappijen.
NUTS

Wat de SP betreft is energie een basisvoorziening, net als drinkwater en riolering. Zo iets belangrijks moeten we niet aan de vrije markt overlaten. De SP haalde meer dan 100 handtekening op. De komende weken blijft de SP in actie. Volgende week zaterdag gaat de partij in Nieuwe Pekela deur aan deur om steun te vragen voor de actie.