SP start actiecampagne tegen verhoging AOW-leeftijd

29 juli 2009

SP start actiecampagne tegen verhoging AOW-leeftijd

Aanstaande vrijdag trapt de SP Pekela de 65-blijft-65 campagne af. De SP onthult hierbij een kruilator. Deze kruising tussen een kruiwagen en een rollator staat symbool voor het doorwerken tot je er bij neervalt. Op de zomerfair in Oude Pekela zal de SP de kruilator inzetten.

Kruilator
SP-afdelingsvoorzitter Pim Siegers: “Als het kabinet de crisis wil misbruiken om weer een verworven recht af te breken, en mensen dus langer door moeten werken, kan deze kruilator van pas komen. Zo kunnen ze achter hun rollator aan het werk blijven, dat is kennelijk wat kabinet van de ouderen in onze samenleving verwacht.”

Volgens de SP is het verhogen van de AOW-leeftijd geen onvermijdelijk iets maar een politieke keuze. “Dit kabinet maakt de verkeerde keuze. De keuze zou moeten zijn, mensen hun oude dag gunnen. Maar deze regering kiest ervoor om met miljarden villabezit te subsidiëren en straaljagers te kopen.” aldus Siegers.

Uit onderzoek van Maurice de Hond, in opdracht van de SP, blijkt dat 68% van de Nederlanders verhoging van de AOW-leeftijd geen goede crisismaatregel vindt. De afschaffing van de hypotheekrenteaftrek voor huizen boven de 1 miljoen euro kan op veel meer draagvlak rekenen. Ook een meerderheid van de coalitiepartijen is hier voor.

Teken tegen de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 op www.65blijft65.nl.