SP baalt van besluit Atlantis

6 juli 2011

SP baalt van besluit Atlantis

De SP fractie is erg ongelukkig met de voorgenomen sluiting van zwembad Atlantis in Oude Pekela. Hoewel de sluiting al jaren dreigde heeft de SP fractie samen met andere partijen geprobeerd het bad te redden. De financiële bijdrage voor de gemeente werd echter te groot.

‘Dit is een ongelofelijk pijnlijk besluit’, stelt SP fractievoorzitter Pim Siegers. ‘Wij wilden zwemlessen in Pekela houden en de zwemvereniging een eigen plek laten behouden, dat dat nu niet lukt is flink balen’. De SP fractie kan niet langer verkopen meer dan 4 ton per jaar gemeentelijke middelen in het bad te stoppen. ‘Wij weigeren andere voorzieningen uit te kleden om het zwembad in de benen te houden, zorg en armoedebeleid mogen niet de dupe worden van een zwemvoorziening’, vindt de SP fractie. ‘Dat neemt niet weg dat dit voor gebruikers en personeel van het zwembad een harde klap is, en dat spijt ons’, zegt Siegers. Het afgelopen jaar heeft een commissie bestaande uit raadsleden van alle partijen geprobeerd een oplossing te verzinnen voor de oplopende lasten van Atlantis. Dit resulteert niet in een betaalbare oplossing.

‘Wij gaan geen excuses zoeken of verwijten leveren aan andere partijen, dat Atlantis nu waarschijnlijk gaat sluiten is gewoon een hele trieste zaak’, aldus Siegers. De SP zal tijdens de raadsvergadering van 19 juli vragen om een fatsoenlijke regeling voor het personeel en een oplossing voor zwemlessen in de regio voor Pekelder kinderen.