Veendam krijgt eigen SP- afdeling

3 juli 2011

Veendam krijgt eigen SP- afdeling

De actieve leden van de SP-werkgroep Veendam zien het wel zitten: een zelfstandige SP-afdeling in Veendam. De werkgroep is het laatste jaar gegroeid in ledental en in activiteiten en het enthousiasme van deze actieve leden wordt nu beloond met de status ‘afdeling-in-oprichting’. De SP afdeling Pekela heeft de werkgroep bijgestaan in raad in daad.

Nathalie Oldenburger van de SP is trots op de nieuwe status van de SP Veendam: ‘Het afgelopen jaar is er heel hard gewerkt, zijn we zichtbaar geweest op straat en hebben we de fundamenten versterkt, nu is het tijd voor de volgende stap’, aldus Oldenburger. Dat de SP in Veendam zelfstandig wordt betekent dat de leden niet meer onder de SP in Pekela vallen. Pekelder afdelingsvoorzitter Arthur Vroomans is tevreden. 'Ik ben nog nooit zo blij geweest met een ledenverlies in Pekela, Veendam is er aan toe om een eigen SP te hebben. Natuurlijk zullen we veel blijven samenwerken', aldus Vroomans.

De SP wil de komende jaar haar basis versterken en meer afdelingen oprichten in het kader van de campagne ‘op naar 200 afdelingen’. In de provincie Groningen werpt dit zijn vruchten af. Naast Veendam zijn er ook afdelingen in oprichting in o.a. Haren en Appingedam. Daarnaast zijn er werkgroepen actief in Eemsmond, Vlagtwedde en Slochteren.

De SP in Veendam zal de komende maanden actief zijn in de gemeente Veendam. ‘Nieuwe leden om mee te helpen aan deze verdere ontwikkeling zijn heel erg welkom, wat ons betreft is een Veendammer vuist tegen Haagse vernielzucht hard nodig’, zegt een strijdbare Oldenburger namens de SP Veendam afdeling in oprichting.

website SP Veendam