Pekela tekent massaal tegen bezuinigingen kabinet

12 september 2011

Pekela tekent massaal tegen bezuinigingen kabinet

Tijdens de Jaarmarkt in Oude Pekela, zaterdag 10 september, was de SP afdeling Pekela met hun gloednieuwe wagen aanwezig om de actie “Ketting van Solidariteit” te promoten. Met een handtekening op een werkhandschoen konden bezoekers van de markt een duidelijk protest laten horen tegen de bezuinigingen van dit kabinet.

Een NEE tegen voornamelijk de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen, tegelijk een NEE tegen de botte bijl waarmee dit kabinet rigoureus bezuinigt op onder andere armoedebeleid, PGB’s, zorg en cultuur. Er werden 850 handtekeningen opgehaald, een absoluut record voor de provincie Groningen.

Afdelingsvoorzitter Arthur Vroomans: “Een score waar we als dorp trots op mogen zijn, maar waar ik als SP-er ook erg trots op ben. Het feit dat er SP-ers uit Menterwolde, Haren, Veendam én Ter Apel kwamen getuigt van een hechte onderlinge band. Dat is iets waar we in Groningen erg goed in zijn en waar landelijk met jaloerse blikken naar gekeken wordt.”

De ketting van solidariteit is een ketting van werkhandschoenen, dwars door het land. Heerlen, Rotterdam, Groningen: alle delen van het land doen mee. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. Deze lange lijn van handschoenen wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. We maken met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen en dit kabinet. De ketting gaan we gebruiken tijdens een nog te plannen landelijke demonstratie later dit jaar.

Armoede werkt niet