SP tweede partij in Pekela

14 september 2012

SP tweede partij in Pekela

De SP is bij de Tweede Kamerverkiezingen weer de tweede partij geworden. Met 18% van de stemmen steeg de partij ten opzichte van 2010. PvdA is de grote winnaar.

‘Natuurlijk hadden we graag goud gepakt, maar zilver is prachtig’, stelt Pim Siegers. Pekela heeft massaal haar steun uitgesproken voor links. Partij van de Arbeid en SP haalden samen bijna 60% van alle stemmen. De PVV verloor veel aanhang. ‘Juist in Pekela zijn de rechtse klappen de afgelopen jaren hard aangekomen, hoewel de VVD licht groeit heeft Pekela afgerekend met het knetterechtse beleid van de afgelopen jaren’.

Siegers was kandidaat- Kamerlid voor de SP. ‘Ik ben blij dat ik mag blijven werken aan een sterke SP in Pekela en Groningen. De afgelopen jaren hebben we hier veel vertrouwen en sympathie gewonnen. Het is een kwestie van tijd dat we dat om gaan zetten in stemmen bij verkiezingen. De verkiezingen zijn voorbij, ons werk voor een socialer samenleving nog lang niet. Overal waar onrecht is zullen ze ons tegenkomen.’

De SP feliciteert de winnaars in Pekela PvdA, VVD en Partij voor de Dieren.

Pekelder uitslag