Pekela steunt nieuwe zorgacties

18 mei 2013

Pekela steunt nieuwe zorgacties

Het zorgakkoord dat enkele weken geleden gesloten werd tussen werkgevers en het kabinet kan op weinig draagvlak rekenen in Pekela, zo concludeert de SP. Het grote aantal ontslagen en de afbraak van de thuiszorg zorgen volgens de partij voor een sociale ramp. Daarom slaan zorgmedewerkers, vakbonden en de SP de handen ineen. Aanstaande zaterdag komen zij in actie.

Vanuit Pekela vertrekt een bus richting Amsterdam, waar een landelijke manifestatie plaatsvindt. De thuisblijvers kunnen terecht op de Schutsemarkt in Nieuwe Pekela waar de SP een solidariteitsactie houdt. De actievoerders weten zich gesteund door de Pekelder gemeenteraad. Op initiatief van de SP deed zij een uitspraak tegen de bezuinigingen. Ook GroenLinks, Samen voor Pekela, CDA en VVD steunen de medewerkers.

Er zal een bus vertrekken vanaf het parkeerterrein voor sportcentrum Atlantis. Opgeven kan bij de SP via 8juni@sp.nl. Iedereen die gebruik wil maken van busvervoer naar Amsterdam kan zich aanmelden door naam, adres en postcode te mailen.

Pekela tegen zorgbezuinigingen