Ga mee met de 'Wies mit Pekel'- toer

17 februari 2014

Ga mee met de 'Wies mit Pekel'- toer

De SP organiseert maandag 24 februari een rondleiding door Pekela. De mooiste en bijzonderste plekjes in Boven, Nieuwe en Oude Pekela worden bezocht. Lijsttrekker Pim Siegers, wethouder Hennie Hemmes en Tweede Kamerlid Sadet Karabulut zijn deze dag de gidsen.  Deelname is gratis.

‘Wij willen maandag laten zien wat acht jaar SP in het gemeentebestuur heeft opgeleverd en wat onze plannen voor de komende jaren zijn. Wij zijn wies mit Pekel en willen graag vertellen waarom’, zegt Pim Siegers.

Deelnemers krijgen een uniek kijkje achter de schermen bij dorpsactiveringscentrum Over de Brug, het  nieuwe multifunctioneel centrum en dorpshuis de Riggel. De dag eindigt  met een bezoek aan het Veenkoloniaal Museum in Veendam, waar de tentoonstelling ‘Boer & Beat’, over de jeugdcultuur in het Pekela van de jaren 70 wordt bezocht. SP-wethouder Hennie Hemmes kruipt dan weer even in de huid van DJ John B.  Sebastian en zal vertellen over zijn ervaringen uit die tijd.

Tweede Kamerlid Sadet Karabulut gaat ook mee met de toer. Karabulut:  ‘Ik hoor zelfs in Den Haag vaak positieve geluiden over Pekela, dat wil ik natuurlijk met eigen ogen zien. Iedereen die mij een vraag wil stellen over het landelijke belang van deze verkiezingen of andere onderwerpen ontmoet ik graag aanstaande maandag.’

Alle Pekelders zijn uitgenodigd om mee te gaan op deze unieke- toer, opgave is verplicht ivm catering en museumbezoek. Opgeven kan bij de SP via pekela@sp.nl of via 06-43423304. De toer start om 10.00 uur bij dorpshuis De Riggel in Boven Pekela, waar we rond 17.30 weer terug zijn. Voor vervoer wordt gezorgd.

Karabulut en Hemmes spreken s’ avonds op de openbare avond ‘Armoede werkt niet’ van de SP Hoogezand- Sappemeer.