Eigen plek jongeren Nieuwe Pekela

27 juni 2014

Eigen plek jongeren Nieuwe Pekela

Een jeugdsoos voor alle jeugd en jongeren in Nieuwe Pekela. Bij de oprichting van de SP in Pekela (2005) was het een van de belangrijkste wensen van de partij. Bijna 10 jaar later is het zover: Nieuwe Pekela heeft zijn eigen jeugd en jongerencentrum.

'Toen wij dit als speerpunt inbrachten tijdens de verkiezingscampagne in 2006 viel ons vooral cynisme ten deel, dankzij positieve inzet van jongeren, inwoners en organisaties is dat nu definitief voorbij', zegt SP-fractievoorzitter Pim Siegers. Vorig jaar besliste de gemeenteraad van Pekela op initiatief van GroenLinks, Samen voor Pekela, VVD en SP dat jongeren een eigen plek verdienden in het dorp. Het centrum werd gebouwd door Pekelder bedrijven, waarbij ook jongeren hun handen uit de mouwen staken.

Het jeugd en jongerencentrum 'Linked' in Nieuwe Pekela staat naast sportcomplex de Spil. Kinderen en jongeren kunnen er overdag en 's avonds terecht voor activiteiten. Ook zullen er proffesionals aanwezig zijn voor ondersteuning in opvoeding en opgroeien.