Pekelder SP steunt Siegers en Meyer voor partijbestuur

16 november 2015

Pekelder SP steunt Siegers en Meyer voor partijbestuur

SP-fractievoorzitter Pim Siegers is door het afdelingsbestuur van de Pekelder SP voorgedragen als lid van het nieuwe partijbestuur. Het landelijke partijbestuur heeft zijn kandidatuur overgenomen en draagt hem voor aan het partijcongres op 28 november.

Siegers is een gegadigde voor een van de elf plekken van algemeen bestuursleden die op het congres worden gekozen.  Het SP-partijbestuur bestaat daarnaast uit een meerderheid van regiovertegenwoordigers en de fractievoorzitters van Eerste en Tweede Kamer en het Europees Parlement.

Afdelingsvoorzitter Henk Hensen is trots op de kandidatuur van Siegers: ‘Pim speelt een belangrijke rol in onze afdeling. Hij heeft aan de wieg gestaan van de grootste en actiefste partij in onze gemeente. We hebben zijn kandidatuur dan ook van harte ondersteund’

Siegers: ‘Tien jaar mag ik nu lid zijn van onze mooie club. Als activist, volksvertegenwoordiger en lid van het scholingsteam. Het zal een buitengewone eer zijn als ik onze tienduizenden leden en duizenden activisten mag vertegenwoordigen en ondersteunen in het partijbestuur'

Naast de ondersteuning van Siegers zal de Pekelder SP ook de andere voorgedragen kandidaten steunen zoals op de ledenvergadering is besloten. Dat betekent ook dat wat de Pekelder SP betreft Ron Meyer de nieuwe partijvoorzitter wordt.  Hensen: ‘Meyer heeft bewezen dat de grootste zijn en meebesturen geen afbreuk hoeft te doen aan je eigen idealen en strijdbaarheid. Hij is een afdelingsman en weet daarom wat er speelt in de partij. De manier waarop hij groepen schoonmakers, jongeren en Heerlenaren heeft gemotiveerd en geïnspireerd tot grootse overwinningen is voor ons doorslaggevend’

Lees meer over Pim Siegers