Schutsemarkt steunt Zorgfonds

11 juni 2016

Schutsemarkt steunt Zorgfonds

Ruim 250 bezoekers van de jaarmarkt van Nieuwe Pekela hebben hun steun uitgesproken voor een Nationaal Zorgfonds. Een coalitie van ondersteuners, waaronder de SP-afdeling Pekela, zagen hun initiatief flink groeien. De actie op Schutsemarkt was de eerste in een  reeks van acties en bijeenkomsten in Pekela.

Bij de actiekraam konden deelnemers afrekenen met het eigen risico en de zorgverzekeraars door deze stuk te slaan. Als alternatief kregen ze de plannen voor een Nationaal ZorgFonds gepresenteerd, een nieuw plan zonder onnodige bureaucratie en geldverslindende concurrentie. En zonder eigen risico.

Ook Pekelder politici steunen de oproep. Zorgwethouder Hennie Hemmes, Burgemeester Jaap Kuin en raadsleden en activisten van GroenLinks, Samen voor Pekela en SP sloten zich aan bij de beweging. Het Nationaal ZorgFonds groeit snel. In twee weken tijd hebben zich al meer dan 25.000 mensen aangesloten.