800 Pekelders steunen Lindenlaan

10 juni 2017

800 Pekelders steunen Lindenlaan

Rijen voor de actiekraam van de bewoners van de Lindenlaan en de SP tegen dreigende sloop van huurhuizen in Nieuwe Pekela. Ruim 800 mensen spraken vandaag hun steun en solidariteit uit op de Schutsemarkt. Zij roepen daarmee woningbouwcorporatie Acantus op de buurt te behouden voor de toekomst van Pekela.

‘De steun is overweldigend. Wij beschouwen dit als een flinke steun in de rug van onze actie’, zegt SP-raadslid en actieleider Marga Wubbema. ‘Nagenoeg unaniem scharen Pekelders zich achter onze eisen. Acantus moet nu echt gaan luisteren, wij geven in ieder geval niet op voordat de plannen van tafel zijn.’ Ook burgemeester Kuin en de wethouders Hemmes en Van Mannekes steunden de oproep met hun handtekening.

Het actiecomité ‘Niet slopen maar kussen’ dankt alle ondertekenaars voor hun ondersteuning. De komende weken volgen er nieuwe acties waaronder het aanbieden van de handtekeningen aan Acantus. De petitie is ook online te ondertekenen. Naast acties tegen sloop in de Lindenlaan voert de SP ook actie tegen dreigende sloopplannen aan de Scheepshellingstraat in Oude Pekela.