Ook in 2018 op het stembiljet

17 juli 2017

Ook in 2018 op het stembiljet

De Pekelder SP doet volgend jaar mee aan de gemeenteraadsverkiezingen in Pekela. Dat maakt de partij bekend in haar jaarlijkse afdelingskrant. Alle Pekelders krijgen deze gratis krant op de deurmat. De SP is op dit moment de grootste partij in de raad met vier zetels. Dit is onze inzet voor 21 maart volgend jaar:

Vastberaden voor Pekela
De SP blikt met trots terug op 12,5 jaar activisme en inzet in en voor Pekela. Jaren waarin we uitgroeiden tot de grootste en actiefste partij binnen de gemeente. In én vooral buiten de gemeenteraad. We hebben gemeenschappen zien opbloeien en onze buurten zien opknappen. We hebben zelfvertrouwen zien terugkeren en fysieke vooruitgang gezien in het hart van onze dorpen. Maar we komen van ver en zijn er nog lang niet. Er is nog te veel onrecht en ellende waar we onze ogen niet voor willen sluiten. Daarom willen we door. Vol hartstocht en vastberadenheid. Dit is onze belofte als we volgend jaar als lijst 1 op het stembiljet staan voor de gemeenteraadsverkiezingen. Niet alleen als een partij waar je op kunt stemmen, maar een beweging voor mensen die menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit opeisen. Onze oproep aan alle Pekelders: Doe mee in de frontlinie van sociale vooruitgang.

Samen met Pekelders
Dingen voor elkaar krijgen kan alleen maar met elkaar. Want ieder voor zich bracht ons nergens. Samen sterk is ons alternatief. SP’ers zullen dus altijd samen met mensen de strijd aan gaan voor mooie buurten en goede voorzieningen. De SP is altijd in de buurt.

Wies mit Pekel
Als enige partij in Pekela zijn wij constant en consequent tegen de opheffing van onze gemeente door een herindeling. Deze plannen zijn ondemocratisch, duur en zielloos. Gekonkel en gedraai is niet aan  ons besteed. Pekel kan nog jaren vooruit. Daar zijn we van overtuigd. Dat is onze inzet.

Pekels Goud
Met de Pekelder mentaliteit van niet miepen maar mouwen opstropen komen we verder. We laten ons niet meer klein krijgen door een landelijke anti-documentaire. Dan maken we vol ziel en zaligheid ons eigen verhaal. Wij bedenken zelf hoe het hart van onze dorpen eruit komt te zien. Wij organiseren zelf ontmoetingen via sport, kerk, scouting, koor en festival. Als een woningcorporatie onze huizen wil slopen dan bellen we aan bij de buren en vormen we een onverwoestbaar bastion. Zo winnen wij tegen machtsmisbruikers. Zo kweken wij zelfvertrouwen.

Met velen. Voor de velen.
De SP is een club van een miljoen stemmers, tienduizenden leden en duizenden actievelingen. Een strijdbare beweging voor verandering en vooruitgang. We zijn een partij met pit en lef. Maar ook een gezellige club met humor en teamgeest. Van Heerlen tot Delfzijl. Van Middelburg tot Pekela. Lid worden is de beste beslissing die je vandaag kunt maken. Wees welkom!