Succes in de buurt: uitstel sloop huurhuizen

23 augustus 2017

Succes in de buurt: uitstel sloop huurhuizen

De buurten zijn weer aan de winnende hand. Samen met de SP hebben bewoners van twee Pekelder buurten ervoor gezorgd dat woningbouwcorporatie Acantus de sloopplannen uitstelt.  Wat de bewoners en de SP betreft komt van deze uitstel ook afstel.

Dit leek dit voorjaar een oneerlijke strijd te gaan worden maar de buurten bleken vastberaden bastions van dappere bewoners. Nu boeken ze hun eerste succes. Hun huizen blijven gegarandeerd nog drie jaar staan. Dat is een forse eerste stap in de goede richting’, aldus Marga Wubbema van het actiecomité.

Met dit mooie nieuws is verdere actie zeker niet van de baan.  Wubbema: ‘Vandaag gaan we een feestje vieren. Morgen vervolgen we de acties. Dit is een actie van de bewoners. Zij zijn nu weer aan zet. Mijn indruk is dat drie jaar uitstel voor hen onvoldoende is. Deze buurten kunnen wat ons betreft nog veel langer mee, daar dagen wij Acantus toe uit.’

Woensdagavond 30 augustus komen de bewoners bij elkaar voor taart en het maken van vervolgplannen. Ze hebben ook de directie van Acantus uitgenodigd om hun ideeën aan te horen. Van directeur Tijsma verwachten zij dan meer duidelijkheid over de toekomst van hun buurten. De avond start om 19.00 uur voor bewoners en belangstellenden in de Binding in Oude Pekela.