Anne bedankt!

26 maart 2018

Anne bedankt!

Ons raadslid Anne Makkinga heeft vanavond afscheid genomen van de Pekelder volksvertegenwoordiging. Vanaf juni 2015 was ze actief in de gemeenteraad van Pekela. Ze was onder andere woordvoerder financiën. Anne heeft haar kennis, kunde en humor ingezet voor de SP en Pekela, en dat blijft ze doen buiten de raad.

De 35- jarige activiste uit Oude Pekela was eerder actief voor de SP in Zeeland en Overijssel. Makkinga werkt als commercieel  medewerker binnendienst bij een handelsonderneming. Makkinga: ‘Ik wil al mijn strijdmakkers en andere Pekelders bedanken voor hun niet aflatende inspiratie en inzet. Het was een unieke ervaring om in de raad te zetten. Jullie zijn nog niet van me af want het activisme zit me in het bloed. Ik zal blijvend knokken voor trotste buurten en stoere Pekelders.’

Makkinga stond op eigen verzoek lager op de kandidatenlijst. De vier SP’ers die donderdag geïnstalleerd worden als nieuwe SP-fractie zijn ervaren raadsleden Pim Siegers, Kor Kruisman, Marga Wubbema en het nieuwe gezicht Ellen van Klaveren.