Openbare avond: ‘Meer dan een stapel stenen’

3 juni 2018

Openbare avond: ‘Meer dan een stapel stenen’

Wonen in Pekela is mooi. Duizenden Pekelders wonen in trotse buurten en zijn onderdeel van hechte gemeenschappen. Hoge woonlasten, slecht onderhoud of vertrek van voorzieningen kan dat plezier soms verpesten. Speciaal voor alle Pekelder woningeigenaren, huurders en woningzoekenden organiseert de SP op vrijdag 29 een feestelijke avond over wonen met sprekers, theater en muziek. Tweede Kamerlid Sandra Beckerman en wethouder wonen Hennie Hemmes zijn daarbij.

Hemmes: ‘‘Bij de gemeenteraadsverkiezingen won de SP. Niet in de laatste plaats door onze scherpe standpunten en acties over wonen. Met andere partijen besloten we geen sloop en verkoop van goede huizen meer toe te staan en echt te investeren in onze buurten. Met elkaar brengen we Pekela verder. Met een volle bak op 29 juni krijgen we het voor elkaar.’’

SP-Kamerlid Beckerman: ‘Ik kom altijd graag naar Pekela. Omdat Pekelders terecht trots zijn op hun dorp en buurt. Veel Haagse politici doen er echter alles aan om die trots te kraken. Ze verhogen de huren, laten wachtlijsten oplopen en laten mensen wonen met slechte isolatie en ziekmakende schimmel. Dat pikken we niet langer.’

De avond over wonen in multifunctioneel centrum De Binding is openbaar en gratis. Pekelders kunnen zich opgeven via pekela@sp.nl of bij de actiekraam op de Schutsemarkt. De avond start om 19.30 uur.