Pekela wil meer doen met 2000 miljoen

3 september 2018

Pekela wil meer doen met 2000 miljoen

De Pekelder SP gaat zaterdag op de jaarmarkt actie voeren tegen het afschaffen van de dividendbelasting. Het kabinet wil ieder jaar een miljardencadeau geven aan buitenlandse aandeelhouders terwijl de ongelijkheid in Nederland groot blijft. Bijna niemand in Nederland steunt dit plan en ook in Pekela kan dit idee op weinig sympathie rekenen. Op de markt kunnen bezoekers op ludieke wijze aangeven hoe zij deze 2000 miljoen euro anders zouden besteden. Te denken valt aan de verlaging van de huren, verhoging van de lonen, het afschaffen van het eigen risico of het verlagen van de pensioenleeftijd.

'Het kabinet ontwricht onze samenleving met dit soort wereldvreemde maatregelen. Dat Rutte en co 10 jaar na de start van de crisis cadeautjes blijven uitdelen aan multinationals uit de zakken van onderwijzers, agenten, kleine ondernemers en andere Nederlanders is totaal onrechtvaardig. Wij willen zaterdag aantonen dat de keuzes van Pekelders socialer, slimmer en solidairder zijn’, zegt Henk Hensen van de SP.

De grootste partij van Pekela roept alle bezoekers van de actiekraam op om zaterdag 15 september mee te gaan naar Rotterdam voor de manifestatie ‘Tijd voor Rechtvaardigheid’ met muziek, cabaret en een rede van SP-leider Lilian Marijnissen. Opgeven kan via deze link.