Huurders van Acantus roepen 2019 uit tot schimmelvrij jaar

17 december 2018

Huurders van Acantus roepen 2019 uit tot schimmelvrij jaar

Op een openbare avond van huurders en de SP zijn vanavond plannen gemaakt voor een nieuw actiejaar. Huurders zijn sinds oktober in verzet tegen schimmel, tocht en vocht in hun woning. Ze dwongen al af dat verhuurder Acantus het probleem nu eindelijk serieus lijkt te nemen. Maar de huurders willen meer. Daarom kwamen ze vanavond bij elkaar.

Op de avond, waar ook SP-Kamerlid Sandra Beckerman en wethouder wonen van Pekela Hennie Hemmes spraken, vertelden huurders hun verhaal. Ze constateren dat ze vaak alleen al jaren hebben gevochten, maar nu ze samen optrekken er resultaten komen. Dat geeft energie om vol vuur door te gaan. Inmiddels zijn vijftig straten met Acantus-woningen uitgeroepen tot schimmelstraten. Bewoners eisen van Acantus een plan van aanpak per straat.

Eind dit jaar en begin volgend jaar zullen huurders uit deze straten hun buren mobiliseren tegen schimmel en voor zeggenschap. Ze eisen dat Acantus van grootste smeerpoets van allemaal een trotste volkshuisvester wordt. ‘Nu we zien dat als we samen opstaan er niets onmogelijk blijkt hebben we de smaak te pakken. 2019 is het jaar dat we de schimmel overwinnen en onze trots terugpakken’.