SP-voorzitter Meyer naar Pekela

6 februari 2019

SP-voorzitter Meyer naar Pekela

Landelijk SP-voorzitter Ron Meyer zal woensdag 13 maart Pekela aan doen in zijn tour door het land. Tijdens een openbare avond in De Binding spreekt Meyer over de staat van de Nederlandse samenleving. Vorig jaar publiceerde Meyer met Grip een boek aan de hand van honderd gesprekken met wetenschappers, kunstenaars en maatschappelijk leiders.

Meyer sprak voor zijn boek met mensen als David van Reybrouck, Jan Terlouw, Roxane van Iperen, Ron Jans en bisschop De Korte. Nu gaat het gesprek verder door het hele land. In Pekela zal Meyer spreken over de politieke actualiteit maar ook over het belang van rechtvaardigheid en solidariteit anno 2019.

Meyer: "Het is fascinerend hoe al die verschillende mensen met wie ik sprak het over één ding volstrekt eens zijn: ons land kan veel rechtvaardiger. Niemand kan zich nog permitteren afzijdig te blijven. Wie grip wil, zal moeten grijpen. Wie begrip wil, zal moeten begrijpen. Daarover spreek ik graag verder met zoveel mogelijk Pekelders.”

De Binding is vanaf 19.30 uur open. Om 20.00 uur start het programma. Toegang is gratis. Van het boek Grip, in gesprek over de staat van ons land' is inmiddels de vierde druk uitgekomen. Tijdens de avond is het boek te koop. Geef je hier op voor deze avond.