Huurverhoging schimmelkampioen Acantus totaal ongepast

17 april 2019

Huurverhoging schimmelkampioen Acantus totaal ongepast

De huurders van Acantus hebben deze week per brief te horen gekregen dat hun huur deze zomer omhoog gaat. Net als de huurderskoepel is de SP verontwaardigd over dit besluit. De partij roept alle huurders op bezwaar aan te tekenen.

Pim Siegers van de SP: ‘Acantus stond er de afgelopen jaren niet bepaald gekleurd op. Ze wonnen de oneervolle prijs voor de meeste huizen met schimmel en slecht onderhoud en sloopplannen leverden confrontaties op met huurders. Als ergens huurbevriezing of verlaging aan de orde is moet het hier zijn. Acantus kiest nu voor het tegenovergestelde. Wij zullen huurders ondersteunen bij het verzet tegen de verhoging.’

Dat Acantus wil investeren in de huizen in Oost-Groningen kan op steun rekenen van de SP maar dat kan volgens de partij prima zonder lastenverzwaring. ‘Mensen hebben jarenlang een groot deel van hun inkomen besteed aan huizen met achterstallig onderhoud. Deze inhaalslag komt wat ons betreft voor rekening van de verhuurder en niet van de huurders.’

Huurders die bezwaar willen maken tegen de huurverhoging kunnen terecht bij Huurderskoepel Acantus. Ook de hulpdiensten van de SP zijn beschikbaar voor hulp bij bezwaar. Protest aantekenen tegen de verhoging kan hier