Nieuwe wethouder, nieuw bestuur, nieuwe campagne, Pekelder SP begint fris en fruitig aan de zomer

30 juni 2022

Op donderdag 23 Juni j.l. Hebben de Pekelder SP-ers unaniem de kandidaatstelling van Ellen van Klaveren als nieuwe Wethouder goedgekeurd. Dit gebeurde tijdens een algemene ledenvergadering van de SP afdeling  in dorpshuis De Kiepe in Nieuwe Pekela.

Van Klaveren zal samen met Reiny Kuiper (PvdA) en Lex Kupers (Samen voor Pekela) op 7 Juli beëdigd worden tijdens de bespreking van het coalitieakkoord. Ze volgt Hennie Hemmes op die na 16 jaar wethouderschap gaat genieten van zijn welverdiende pensioen.

Tijdens deze ledenvergadering is tevens een nieuw afdelingsbestuur gekozen door de twintig aanwezige leden. Henk Hensen stopt na 10 jaar voorzitterschap en wordt opgevolgd door Teun Boskers, de huidige organisatiesecretaris. Arthur Vroomans uit Oude Pekela is gekozen als nieuwe organisatiesecretaris en Richard van Klaveren uit Wedde als penningmeester.

Op zaterdag 2 Juli wordt ook in Pekela de landelijke SP-campagne "Kosten omlaag, Inkomen omhoog" afgetrapt. Hiermee komt de SP met een noodplan in de vorm van vijf "koopkrachtkallers" om de kosten omlaag te krijgen en de inkomens omhoog. De SP vindt het namelijk onbegrijpelijk dat boodschappen, tanken, de huur en de energierekening omhoog schieten terwijl grote bedrijven torenhoge winsten maken.

De SP zal de komende zomer deur aan deur, tijdens jaarmarkten, braderieën en andere zomerse activiteiten met de mensen in gesprek gaan en zoveel mogelijk steunbetuigingen voor deze vijf koopkrachtkallers verzamelen.

Op 17 September organiseert de SP een landelijke actiedag rondom deze campagne, meer info via onderstaande link.

WWW.SP.NL/KOSTENOMLAAG