SP steunt Pekelder vrijwilligersprijs

9 juni 2013

SP steunt Pekelder vrijwilligersprijs

Wie wint de eerste Gouden Truus? Dat is de vraag die de komende maanden Pekela gaat bezighouden. De Gouden Truus is een prijs voor vrijwilligers in Pekela. Het is een initiatief van de vrienden, hulpen en partijgenoten van de in 2009 overleden Gea Prummel. De uitreiking van de vrijwilligersprijs is op vrijdag 18 oktober. De nominatieronde start deze week.

Gea “Gea was het sociale gezicht van Pekela. Ze was actief binnen diverse organisaties en zat voor de SP in de gemeenteraad. Daar heeft ze gepleit voor meer aandacht voor Pekelder vrijwilligers. Met die boodschap willen we nu iets doen”, aldus Aly Hemmes namens de organisatie van de Gouden Truus. Hemmes: “Vrijwilligers zijn het cement van Pekela. Als zij hun werk zouden neerleggen, lag Pekela binnen 24 uur plat. Hoewel veel van hen wars zijn van aandacht, is waardering vanuit de samenleving op zijn plek.’’

De komende twee maanden kunnen alle Pekelders een vrijwilliger opgeven die waardering verdient. Uit de genomineerden kiest een jury van bekenden van Gea en betrokken Pekelders een selectie. Deze dingen op 18 oktober mee naar de prijs, die is vernoemd naar de trouwe hond van Gea. GoudenTruus

Op 18 oktober is iedereen welkom op de uitreikingsavond in de Snikke in Oude Pekela. Een aantal bekende Pekelders heeft hiervoor zijn of haar medewerking toegezegd. Edwin Jongedijk komt optreden en de presentatie van de avond is in handen van burgemeester Schollema.

Iedereen kan een vrijwilliger opgeven via goudentruus@gmail.com of via de post naar Mezenlaan 45, 9663 CM in Nieuwe Pekela.

In memoriam Gea Prummel