In de bres voor beroepschauffeurs

16 mei 2014

In de bres voor beroepschauffeurs

De SP afdelingen in Oost- Groningen delen zondagavond gehaktballen uit aan vrachtwagenchauffeurs. Daarmee willen de SP'ers waardering uitspreken voor deze harde werkers en aandacht vragen voor de moeilijke situatie van chauffeurs.

'Uit onderzoek van de SP blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse chauffeurs geen toekomst meer ziet in het wegvervoer als  oneerlijke concurrentie, uitbuiting van buitenlandse werknemers en gevaarlijke situaties op de weg niet worden bestreden. Dat is zeer zorgelijk, vooral ook voor Oost- Groningen waar veel mensen werk hebben of zoeken in de transport', zegt  Angelique Schoonewille namens de SP. 'Deze EU biedt helaas geen oplossing voor die problemen, maar veroorzaakt ze juist. Daarom zijn we er deze week waarin de Europese verkiezingen plaats vinden.'

Actieve leden, raadsleden en kandidaat- Europarlementariërs delen  aanstaande zondag (18 mei) gehaktballen uit en gaan in gesprek met chauffeurs. De actie vindt plaats van 20:00 tot 22:00 uur op de parkeerplaats 'De Meedenertol' in Scheemda, langs de A7.

Het onderzoek 'De vrachtwagenchauffeur aan het woord' is hier te lezen. Pekelder beroepschauffeur Klaas Lingbeek is het gezicht van het onderzoek. Lingbeek is naast chauffeur ook actief in de bond en voor de SP.

Reacties

Nou krab ik me bij deze actie wel even achter de oren. Als je het hebt over oneerlijke concurrentie en uitbuiting, waarom begin je dan niet bij jullie eigen wethouter en de chauffeurs van zijn Synergon?

Zouden jullie eens willen reageren? Ik vind dit namelijk ook erg raar. Synergon chauffeurs moeten rijden voor hun uitkering, en dat is geen uitbuiting en oneerlijke concurrentie?

Het beste zou zijn om deze link te volgen, daar staat alles in over Synergon en de achtergronden.

Voor verdere vragen staan wij altijd open.

Email naar pekela@sp.nl of bel naar 06-43423304

Ik zal mijn vraag maar even herhalen, want dat bericht is natuurlijk Wij Van WC-Eend. Komtie: Synergon chauffeurs moeten rijden voor hun uitkering, en dat is geen uitbuiting en oneerlijke concurrentie?

Ik weet niet waar deze informatie vandaan komt. Nou herhaal ik nog eens mijn antwoord:

Email naar pekela@sp.nl of bel naar 06-43423304, dan is er iemand die er alles van weet en een beter antwoord kan geven dan ik.

De webmaster

Ik geloofde het ook niet maar het staat gewoon op de website van Synergon, dat "chauffeurs" levert voor bedrijven. Om burgers nou naar een achterafkamertje te sturen om de zaak te 'bespreken' vind ik teleurstellend. Het lijkt me eerder dat jullie je werk eens moeten gaan doen ipv de dwangarbeid maar gedogen, alleen maar omdat dat een hobby is van een partijgenoot.