Pekela steunt 'Red de zorg'

22 mei 2015

Pekela steunt 'Red de zorg'

De gezamenlijke vakbonden zijn een volkspetitie gestart tegen de afbraak van de zorg. Al 200.000 mensen ondersteunen deze actie tegen de miljardenbezuinigingen door het kabinet. De Pekelder SP steunt de actie en gaat de straat op om ondersteuningen te vergaren.

​'Wij zien dagelijks de gevolgen van onwenselijk en onmenselijk beleid. Mensen verliezen hun zorg of hun baan. Dat pikken we niet. Daarom komen we in actie', stelt zorgwoordvoerder Marga Wubbema namens de lokale SP.

Ook Pekelder wethouder Hennie Hemmes steunt de acties. Hij werd recent geconfronteerd met ontslagen bij de commerciële thuiszorgorganisatie TSN. 'In Pekela hebben we geprobeerd de harde klappen van dit kabinet te verrzachten door bijvoorbeeld thuiszorgmedewerkers een fatsoenlijk uurloon te geven. TSN schendt nu die afspraken en gooit onze meiden op straat, dat is onbeschoft en onbestaanbaar. Ik ga er alles aan doen, binnen mijn mogelijkheden, om dit terug te laten draaien. In ieder geval ben ik solidair met de acties en help ik mee met de volkspetitie!'

Vakbondsleden, thuiszorgmedewerkers en SP'ers gingen de afgelopen weken de straat op en haalden ruim 800 handtekeningen op van Pekelders.