Kira Dekker zingt algemene beschouwingen

3 november 2015

Kira Dekker zingt algemene beschouwingen

Foto: Tessa Niezen / PrachtigPekela.nl

De Pekelder SP-fractie heeft een groot deel van haar algemene beschouwing op de gemeentebegroting afgestaan aan zangeres Kira Dekker. Zij speelde als verrassing voor gemeenteraad en publiek haar nummer ‘Helping Hand’.

‘Tijdens de politieke beschouwingen kijken we altijd verder dan hoe Pekela er op papier voorstaat. Dan kan en mag je niet om vluchtelingen heen. Woorden alleen over dit soort grootste onderwerpen schieten vaak te kort of het doel voorbij. Vandaar dit initiatief’, stelt fractievoorzitter Pim Siegers.

Kira Dekker nam de clip bij dit nummer op het asielzoekerscentrum in Oude Pekela op. Siegers: ‘Dit nummer beschrijft wat we op dit moment voelen. De beelden laten dorpsgenoten zien. We willen hen helpen die voor bommen op de vlucht zijn. Wij zijn niet naïef en zien ook wat de stroom aan vluchtelingen veroorzaakt in de samenleving. Niemand is gebaat bij onnodige tegenstellingen. Iedereen is gebaat bij solidariteit. Dat wilden we uitstralen met deze actie en dat is volgens ons gelukt’

Lees verder: 'Hart, hoofd, handen'

Artikel DvhN