Tjokvol Pekelahof is ‘wies mit Pekel’

20 november 2015

Tjokvol Pekelahof is ‘wies mit Pekel’

Meer dan honderd mensen hebben op het 10-jarig jubileum van de SP een ode gebracht aan Pekela. Onder hen waren SP-leider Emile Roemer gedeputeerde Eelco Eikenaar en zangeres Kira Dekker. Met  presentaties van de bibliotheek, filmproject ‘Pekels Goud’ en lokale dichters en muzikanten was de avond een aaneenschakeling van creativiteit en talent uit de regio.

Emile Roemer was zichtbaar enthousiast over de avond. ‘Wat hebben jullie vanavond je gemeente op de kaart gezet en wat ik ben trots op mijn partijgenoten die in 10 jaar de club hebben uitgebouwd tot de actiefste en grootste partij. Complimenten’

SP’er Mans Siegers kreeg van Emile Roemer een zilveren tomaat uitgereikt voor zijn bijdrage aan de Pekelder samenleving en de partijafdeling. Siegers stopte onlangs na negen jaar lidmaatschap van de gemeenteraad.  Eelco Eikenaar trapte een nieuwe campagne voor de leefbaarheid aan waarbij de SP op zoek gaat naar de ‘Held van Pekela’.

Afdelingsvoorzitter Henk Hensen is tevreden over de feestavond: ‘Veel mensen lieten vanavond zien wies mit Pekel te zijn. Dat zijn wij ook en daarom gaan we door met de goede dingen uit Pekela ondersteunen en blijven we strijden tegen de dingen die beter kunnen en moeten’

Lees ook: Emile Roemer bij 10 jarig jubileumfeest SP Pekela