SP en het onderwijscentrum

8 oktober 2007

SP en het onderwijscentrum

De SP is blij met het groene licht wat de gemeenteraad van Pekela heeft gegeven aan het mogelijk te bouwen nieuw onderwijscentrum. Dit centrum moet onderdak bieden aan 3 Pekelder scholen, een peuterspeelzaal en de jeugdgezondheidszorg. Deze instellingen zullen voor 1 november aangeven of ze mee willen doen aan dit project. De SP is enthousiast en hoopt dat het onderwijscentrum een positieve impuls geeft aan het onderwijs, het jeugdbeleid en de buurt rond het onderwijscentrum.

SP Wethouder Hennie Hemmes is opgetogen ‘Natuurlijk moeten er nog de nodige hobbels worden genomen, voor een gemeente als Pekela praten we hier wel over een omvangrijk project. Ik werk er met veel plezier aan en dat er voor en tegenstanders zijn, hoort nou eenmaal bij dit soort veranderingen. Ben er nog steeds van overtuigd, dat we hier iets moois kunnen realiseren’ aldus de wethouder.

Ook de fractie ziet de ontwikkelingen graag. ‘Al sinds de jaren 80 praten we over een project met meer scholen onder 1 dak. Het verdient een compliment aan alle betrokkenen dat het nu niet alleen bij praten blijft’ aldus onderwijswoordvoerder Pim Siegers.

De laatste maanden zij voor en tegenstanders actief geweest rondom dit plan. ‘Het is geweldig dat voor en tegenstanders van dit plan dit ook ruimschoots hebben laten horen richting het college en naar de raad. Pekela mag trots zijn op betrokkenheid bij dit besluit’ aldus Siegers.

Deze maand zullen alle betrokken partijen bekijken wat de voor en nadelen van het onderwijscentrum voor hun instelling zijn. Mochten zij ook positief blijken dan zal de gemeenteraad in december de financiele kaders beschikbaar moeten stellen.