'Het hart van Pekela klopt weer'

30 januari 2018

'Het hart van Pekela klopt weer'

De Pekelder gemeenteraad heeft het startsein voor het nieuwe centrum van Oude Pekela gegeven. De SP heeft daarmee de belofte dat we Pekela nog mooier achterlaten dan dat we het aantroffen waar kunnen maken. Samen met de recente bouw van scholengemeenschap De Groenling, cultuur- en sportcentrum De Binding, verzorgingstehuis Het Dokhuis klopt het hart van Pekela straks weer als nooit tevoren. Door de inzet van onder andere SP-wethouder Hennie Hemmes en een flinke bijdrage van de provincie Groningen, onder leiding van SP-gedeputeerde Eelco Eikenaar, kan de opknapbeurt nu van start.

De inzet van de SP-fractie bij deze plannen is als volgt:

Volledige betrokkenheid van Pekelders bij de inrichting van het hart van de gemeenschap

Een plek waar de geschiedenis en toekomst van Pekela elkaar ontmoeten in het heden

Een prominente plek voor de trots van Pekela. De beelden van Fré Meis, Ro-d-ys, Kiepkerel, Hondenkar en de unieke bestrating keren terug

Inzet van Pekelder mankracht en lokale materialen bij het realiseren van het plan

Dit smaakt naar meer. Nu doorpakken met het centrum in Nieuwe Pekela

Dingen voor elkaar krijgen kan alleen maar met elkaar. Pekelders kregen dit samen voor elkaar. De SP is trots op de bijdrage die we hieraan kunnen leveren. Toen, nu en in de toekomst.