Nationaal ZorgFonds, nu ook in Pekela

22 augustus 2016

Nationaal ZorgFonds, nu ook in Pekela

Het Nationaal ZorgFonds komt eraan. 100 duizend Nederlanders hebben zich al aangesloten bij de brede volkscoalitie voor een Nationaal ZorgFonds zonder verzekeraars en zonder eigen risico. Ook veel Pekelders steunen het initiatief. Ruim 230 sloten zich al aan.  De SP afdeling Pekela neemt nu het initiatief om te komen tot een lokaal actie-comité'.

In Nederland moet je kunnen rekenen op de zorg die je nodig hebt. Zo simpel is het. Daarom gaan we het anders regelen. Door de beweging verder te laten groeien en druk naar de politiek op te voeren. Daarbij kun je helpen. Door je vrienden, familie en collega’s te vragen zich aan te sluiten, door te berichten op sociale media of door ons actiemateriaal te verspreiden.

Voor echte verandering is nog meer bekendheid nodig. Daarom wil het Nationaal ZorgFonds ook in Pekela aan de slag met een lokaal actiecomité. We gaan zoveel mogelijk Pekelders om steun vragen. Eerder deden we dat al op de Schutsemarkt in Nieuwe Pekela. Dat leverde veel nieuwe vrienden op.

Op zaterdag 10 september heeft het Nationaal ZorgFonds een kraam op de jaarmarkt in Oude Pekela. Je hulp is daarbij zeer welkom. Wil je een uurtje meehelpen bij de kraam, wil je meedenken of knutselen aan materiaal of heb je andere ideeën? Doe dan mee! Aanmelden kan via NZFPekela@gmail.com

Op donderdag 15 september volgt dan een informatie- en actie-avond in Pekela. Hou daarvoor onze agenda in de gaten. We hopen je te ontmoeten op 10 en/of 15 september om de olievlek verder te doen groeien. Tot die tijd kun je hier actiemateriaal downloaden (en verspreiden!).

Op naar een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico. Wij gaan dit winnen!